ANTI–CORRUPTION MECHANISMS IN RUSSIAN LEGISLATION ON MUNICIPAL SERVICE
УДК 342 ББК 67.400.7
Abstract
The state policy of the last decades has made significant progress in the formation and legislativeconsolidation of anti-corruption mechanisms in the municipal service. Despite the measures taken by thestate to combat corruption, the situation in the country remains tense, abuses of public power are becomingsystemic, new forms and types of corruption appear. An analysis of the current legislation on municipalservice made it possible to draw a number of conclusions about the existing problems in this area and proposeoptions for their solution.
Downloads
References
2. О муниципальной службе в Российской Федерации: Федеральный закон от 02.03.2007 N25-ФЗ // Собрание законодательства РФ. 2007. №10. Ст. 1152.
3. Чаннов С.Е. Предотвращение и урегулирование конфликта интересов на государственной и муниципальной службе: новеллы антикоррупционного законодательства // Административное право. 2009. №2. С. 19–29.
4. Братановский С.Н., Зеленов М.Ф. Конфликт интересов на государственной и муниципальной службе как объект антикоррупционного контроля // Государство и право. 2012. №6. С. 16–23.
5. Дубик С.Н. Предотвращение и урегулирование конфликта интересов на государственной и муниципальной службе // Коррупция: природа, проявления, противодействие. М. : Юриспруденция, 2012. С. 349–362.
6. Всеобщая декларация прав человека (принята Генеральной Ассамблеей ООН 10.12.1948) // Российская газета. 1998. 10 дек.
7. Боуш К.С. Мониторинг правоприменения и антикоррупционная экспертиза как правовые средства в устранении законодательных пробелов // Вестник Казанского юридического института МВД России. 2018. №3 (33). С. 321–326.
8. Казанцева О.Л. Антикоррупционная экспертиза муниципальных нормативных правовых актов: состояние и поиск оптимальных решений // Юрислингвистика. 2018. №9–10 (20–21). С. 5–15.
9. Об антикоррупционной экспертизе нормативных правовых актов и проектов нормативных правовых актов : Федеральный закон от 17 июля 2009 г. N 172-ФЗ // Собрание законодательства РФ. 2009. №29. Ст. 3609.
10. Долотов Р.О. Эффективность института независимой антикоррупционной экспертизы нормативных правовых актов и проектов нормативных правовых актов // Актуальные проблемы экономики и права. 2015. №4. С. 42–49.
11. Казанцева О.Л. Роль независимых экспертов, проводящих антикоррупционную экспертизу, в борьбе с коррупцией // Правовые системы России и стран Центральной Азии: проблемы развития и взаимовлияния : материалы Международной научно-практической конференции, посвященной 55-летию юридического факультета АлтГУ. Барнаул, 2018. С. 125–132.
Russian-Asian Law Journal is a golden publisher, as we allow self-archiving, but most importantly we are fully transparent about your rights.
Authors may present and discuss their findings ahead of publication: at scientific conferences, on preprint servers, in public databases, and in blogs, wikis, tweets, and other informal communication channels.
Russian-Asian Law Journal allows authors to deposit manuscripts (currently under review or those for intended submission) in non-commercial, pre-print servers such as ArXiv.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).